Cárdenas K, Moreno-Núñez A and Miranda-Zapata E (2020) Shared Book-Reading in Early Childhood Education: Teachers’ Mediation in Children’s Communicative Development. Front. Psychol. 11:2030. doi: 10.3389/fpsyg.2020.02030
Rodríguez, C, Basilio, M, Cárdenas, K, Cavalcante, S, Moreno-Nuñez, A, Palacios, P, Yuste, N . Object Pragmatics: Culture and Communication ¿ the Bases for Early Cognitive Development. In: Rosa, A & Valsiner, J,editors. The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology . Cambridge: Cambridge University Press; 2018. p. 223-244.
Rodríguez, C., Palacios, P., Cárdenas, K., y Yuste, N. (2017) . Los símbolos: ¿fomas de segundo o de tercer sentido?. En: Christiane Moro y Nathalie Muller Mirza (Dir).,editors. Semiótica, cultura y desarrollo psicológico (105-122).
Madrid: Antonio Machado Libros.
Palacios, P., Rodríguez, C., Méndez-Sánchez, C., Hermosillo-De-La Torre, A., Sahagún, M., Cárdenas, K. (2016). Desarrollo de los primeros usos simbólicos en niños mexicanos desde la pragmática del objeto. Estudios de Psicología. 37(1), 59-89.
Cárdenas, K., Rodríguez, C., Palacios, P. (2014). First symbols in a girl with Down syndrome: a longitudinal study from 12 to 18 months. Infant Behavior & Development. 37 (3), 416–427
Rodríguez, C., Palacios, P., Cárdenas, K., Yuste, N. (2014). Les symboles: Formes de second ou de troisième sens? En C. Moro et N. Muller Mirza. Psychologie du développement, sémiotique et culture (99-116). Villeneuve d’Ascq: Presses Universitaires du Septentrion